Αν θέλεις να νοιώσεις Πάσχα μια είναι η επιλογή , η Πόλη.
Δεν είναι μόνο το τελετουργικό, είναι οι στιγμές που νιώθεις την δύναμη της πίστης
και το μεγαλείο της ορθοδοξίας στην καρδιά της Τουρκίας.
Εδω βέβαια αξίζει να τονίσουμε και να παραδεχτούμε ότι όλες τις ημέρες απο Μ. Πέμπτη μέχρι Τρίτη του Πάσχα παρακολουθήσαμε την λειτουργία στην Αγία Τριάδα στην πλατεία ταξίμ, στην Παναγία των Βλαχερνών, στην Θεολογική σχολή της Χάλκης, στο Πατριαρχείο και στους Άγιους Αποστόλους χωρίς κανένα εμπόδιο , χωρίς καμιά παρενόχληση.
Το αντίθετο μάλιστα. Ακόμη και ένα τεράστιο πανό στο λιμάνι της Χάλκης καλωσόριζε τους χριστιανούς και μας ευχόταν καλό Πάσχα.
Απο όλο αυτο το ταξίδι θα κρατώ πάντα την περιφορά του επιταφίου στον περίβολο της Αγίας Τριάδας και τον αναστάσιμο ήχο της καμπάνας του πατριαρχείου.
Στέκια για καφέ και τσάι.
Στην δεξιά πλευρά της Αιγυπτιακής αγοράς υπάρχει μόνο ένα μικρό στενάκι.
Θα το βρείτε εύκολα γιατί στην γωνία του υπάρχει μια μόνιμη ατέλειωτη ουρά από ανθρώπους που περιμένουν υπομονετικά για να αγοράσουν καφέ χύμα η και συσκευασμένο για το σπίτι τους. Είναι ο περίφημος καφές Mehmet Effendi. Ανεβαίνοντας το στενό αυτο, θα βρείτε στα δεξιά σας μια φωλιά γλυκού, τσαι και καφέ,
Ένα μέρος που μας αρέσει ιδιαίτερα είναι το cafe - Brasserie , που βρίσκεται σε ένα στενάκι προς το τέλος της Ιστικλαλ. Το είχα διαβάσει σε ένα κείμενο του Γιάννη Ξανθούλη και πράγματι μας άγγιξε η ιδιαίτερα κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα του. Αρκετά συχνά έχει και Live πρόγραμμα τζαζ, πιάνο η κιθάρα. Λέγεται Simdi και έχει και σελίδα στο facebook για να πάρετε περισσότερες πληροφορίες.
Ένα άλλο ¨στέκι¨ για καφέ το πασίγνωστο καφενείο του μεγάλου καλλιτέχνη-φωτογράφου Ara Guler. Οι τοίχοι του γεμάτοι από φωτογραφίες -πινάκες ζωγραφικής - αν και το περιβάλλον καθαρά τουριστικό. Θα το βρείτε στο ομώνυμο σοκάκι ακριβώς μετά το Λύκειο Γαλατά στην Ιστικλάλ.